Bestellen via uw eigen webshop

Een eigen webshop voor al uw vestigingen

Als u vestingen éénmaal zijn voorzien van een goed pakket sign-items op de juiste 'touch-points' is het zaak om de diverse locaties up-to-date te houden, danwel uw vestigingen snel te kunnen voorzien van nieuwe permanente danwel tijdelijke sign-items mocht dit gewenst zijn. Virupa Visual Solutions houdt voor een groot aantal klanten voorraad voor hun klantspecifieke sign-items en zorgt voor een razendsnelle distributie van de diverse items naar de individuele vestigingen van onze afnemers.

Virupa heeft veel ervaring met het bouwen van klantspecifieke webshops voor haar afnemers en beschikt over een volledig geautomatiseerde workflow waaraan webbestellingen snel en betrouwbaar worden verwerkt en gefactureerd. Vandaag besteld betekent veelal morgen in huis. Wel zo handig.

De voordelen van uw eigen webwinkel

Via de webwinkel van Virupa kunnen u en uw individuele vestigingen klanten snel en makkelijk artikelen bestellen, orders en facturen opvragen en eigen specifieke voorraden bewaken. De webwinkel is direct gekoppeld aan het ERP systeem van Virupa, waardoor alle data in de webwinkel "real time" zijn. Zo heeft u als klant altijd een actueel overzicht over uw formule. 

Naast een transparante en duidelijke voorraad- en formulebeheer neemt de webshop ook tal van bestelwerkzaamheden weg die anders op uw hoofdkantoor plaats vinden. Hierdoor zijn er al snel besparingen mogelijk in personele bezetting en kunnen medewerkers voor andere activiteiten worden ingezet. Naast kortere en snellere communicatielijnen is ook de kans op fouten kleiner doordat er minder vaak informatie (manueel) hoeft te worden overgedragen. Daarnaast mag het artikelbestand ook voor een deel bestaan uit branchevreemde artikelen waardoor uw filialen op één adres alle benodigde winkelmaterialen kunnen bestellen. Er zijn klanten die bijvoorbeeld elektronische beveilingslabels en inpakmateriaal op voorraad hebben gelegd en Virupa deze op basis van een weborder verstuurd.

Webwinkel: structuur

De omgeving van een webwinkel kan geheel opgebouwd worden in uw (formule)huisstijl. De identiteit van de formule blijft hierdoor herkenbaar tijdens het werken binnen de webwinkel. De webwinkel bestaat uit verschillende onderdelen met daarbij behorende functionaliteiten. Hieronder een aantal voorbeelden.
 
Eigen artikelen:

Binnen deze functionaliteit heeft u uw formule artikelen in beeld, compleet met foto's en artikelbeschrijvingen. Het assortiment, zowel de voorraadproducten als de te produceren artikelen (printing-on-demand), staan overzichtelijk gegroepeerd in productmappen die samen met u kunnen worden ingericht. U kunt hier zelf uw eigen selectie maken en bepalen welke items u wel en niet bestelbaar wilt maken voor uw locaties.

Aanvulopdrachten:

Via deze tool kunt u online uw eigen voorraad beheren. Onder de aanvulopdrachten kan een offerteaanvraag worden geplaatst om voorraden aan te vullen. Daarnaast biedt deze tool u een compleet overzicht van de laatste aanmaakgroottes, prijzen, de beschikbare voorraad en bestelniveau, lopende bestellingen en aanvuloffertes.

De opdrachtverkenner:

De opdrachtverkenner is uw eigen online archief. Orderdetails kunnen worden opgevraagd evenals de status van orders en facturen.

Administratie:

De tool administratie biedt ud e mogelijkheid om uw specifieke klantgegevens in te zien en te beheren evenals het beheer van adressen en gebruikers van de webwinkel. Via de contactaanvraag kunt u hier eveneens snel met uw vragen terecht bij uw eigen Virupa klantenteam.


 
Snel bestellen

Overal in de webwinkel kunnen makkelijk artikelen worden gezocht via de centrale zoekfunctie. Bij het plaatsen van een bestelling worden alle opdrachten overzichtelijk in de winkelwagen geplaatst. Uiteraard kan de bestelling hier nog gewijzigd worden. In het bestelscherm kunnen alle gegevens worden ingevoerd, daarbij is ook ruimte voor eigen opmerkingen en of kenmerken. Bij het plaatsen van de opdracht kan online voor de administratie van de klant een bestelbon of offertebon worden geprint.

Rechtenstructuur

Het inrichten van de webwinkel gebeurt in overleg met u als klant. Daarbij heeft u onder andere invloed op het vastleggen van de bestelstructuur en de rechtenstructuur. Webgebruikers binnen de organisatie kunnen aan een passend gebruikerstype gekoppeld worden, waardoor alleen die informatie en/of structuur zichtbaar is die de betreffende gebruiker nodig heeft. Door de ingebouwde rechtenstructuur is het tevens mogelijk om bestellingen via het hoofdkantoor te laten lopen voor definitieve goedkeuring.

Managementinformatie

De webwinkel geeft een compleet en actueel overzicht van de formule en zorgt voor korte communicatielijnen tussen u als klant en Virupa. De webwinkel biedt u de mogelijkheid om standaard managementinformatie rapporten te ontvangen zoals besteladvieslijsten en voorraadoverzichten, danwel real-time inzicht te hebben in de meest actuele bestellingen en voorraden. Daarnaast kunnen nieuwsteksten geplaatst worden waarbij snel en eenvoudig alle gebruikers van de webwinkel op de hoogte kunnen worden gehouden van de nieuwste ontwikkelingen.

Is uw interesse gewekt? Onze experts vertellen u graag meer over de mogelijkheden!