Naar inhoud
Digitale informatiezuil

Digitale informatiezuil

  • Totaaloplossingen in hard- en software.
  • Design, prototype-ontwikkeling en realisatie van A tot Z.
  • Gebruiksvriendelijk & gericht op conversie.
Digitale informatiezuil
interactieve informatiezuil

Waarom digitale informatiezuilen?

Inspireer shoppers op een dynamische manier

Virupa legt krachtige verbindingen tussen de fysieke winkel en digitale communicatie. Op basis van shopper insights en aantrekkelijke tools creëren we een optimale winkelbeleving door de inzet van digitale informatiezuilen. We informeren en inspireren shoppers op een dynamische manier en sturen actief op conversie door digitaal de interactie met de shopper aan te gaan.

Door de shopper als vertrekpunt te nemen en op basis daarvan dynamisch digitale content te ontwikkelen, wordt het eenvoudig om relevante informatie en inspiratie te geven op het juiste moment.

Met de digitale kioskoplossingen van Virupa wordt vinden en zelf producten samenstellen makkelijk en leuk. Aanverwante artikelen, diensten en handige weetjes als aanvullende service precies op het juiste moment. Hiermee creëer je binding én fans.

Onder informatiezuilen verstaan wij al onze publieksbestendige digitale oplossingen in een vrijstaande-, wand-, of balie totaaloplossing.

Aandachtspunten bij inzet van digitale informatiezuilen.

Digitale informatiezuilen die werken!

Het plaatsen van digitale informatiezuilen op de winkelvloer of in de ontvangsthal is geen doel op zich.

Het succes van digitale oplossingen begint met een goed inzicht in de potentiële gebruiker van de informatie zuil. Aan welke support of informatie heeft hij of zij op dat moment behoefte, hoe past dat in de 'trip' die deze consument op dit moment aan het maken is, veel tijd? weinig tijd? Allemaal zaken waar eerst over nagedacht dient te worden alvorens over de verschijningsvorm als bijvoorbeeld een zuil na te denken.

Met inzicht in de behoefte kan een passende applicatie worden ontwikkeld. Deze dient op een zodanige manier digitaal gepresenteerd te worden zodat deze past bij de situatie waarin de consument er gebruik van maakt. Is dat in een ruimte met veel meekijkend publiek? in een rustige omgeving waar de consument ongestoord en rustig zijn keuze kan maken? Of in een lawaaierige en drukke kassa-omgeving?

Pas daarna komt de keuze voor de juiste hardware zoals interactieve touch-schermen, zendschermen, mediaspelers, barcode scanners, bon-printers, pin-terminals en dergelijke. Toegespitst op de specifieke applicatie en duurzaam gebruik in de praktijk.

Dit samen met de keuze voor het gewenste meubel waarin deze schermen aan gebruikers gepresenteerd worden. Denk bijvoorbeeld aan vrijstaande zuilen, in landscape of portrait, meubels die ingehangen kunnen worden in bestaande stellingen (bijvoorbeeld tego-stellingen) of countermeubels.

Bij de keuze voor meubels dient rekening te worden gehouden met (formule)huisstijl (het moet tenslotte wel passen en bijdragen aan de formule of bedrijfsidentiteit), de mate waarin consumenten 'privacy gevoelige' informatie dienen in te vullen wat eisen stelt aan de positie van het scherm en de zichtbaarheid op afstand.

Graag adviseren we u op basis van onze kennis en ervaring!

MH170602 i035
Informatiezuil digitaal

Een wereld aan mogelijkheden.

Service bieden, kosten besparen, meerverkopen realiseren.

Digitale informatiezuilen - in welke verschijningsvorm dan ook - dienen in de eerste plaats bij te dragen aan een grotere conversie. In de winkel om van kijkers kopers te maken en kopers meer te laten kopen en binnen instellingen om bezoekers sneller de weg van A naar B te laten vinden, bezoekers meer zelfredzaam te maken, wachtrijen te verkorten en/of (personeels)kosten te besparen.

Afhankelijk van de specifieke situatie zijn de mogelijkheden legio.

In een winkelomgeving kan gedacht worden aan configuratoren die shoppers helpen om zelf productcombinaties te maken, meerverkopen te realiserenen schaars en vakbekwaam winkelpersoneel te ontlasten. Maar denk ook aan bijvoorbeeld het beschikbaar maken van longtail artikelen die niet in de winkel aanwezig zijn of out-of-stock zijn.

In kantooromgevingen of instellingen kunnen digitale informatiezuilen helpen om bezoekers zich meer welkom te laten voelen en meer zelfredzaam te laten zijn. Dit zorgt voor een positieve beleving en helpt bezoekers om sneller hun weg binnen het pand te vinden. Ook kan bezoekers op informatiezuilen meer informatie worden aangeboden over wat er te doen is op deze locatie, hoe ze daar kunnen komen en zich alvast kunnen aanmelden. Zoals gezegd de mogelijkheden zijn legio, maar altijd met de al dan niet latente behoefte van de gebruiker in het achterhoofd.

Wij helpen je graag!


Digitale informatiezuil op maat, daar helpen we je graag mee!

Als het gaat om de ontwikkeling van passende digitale oplossingen in winkelomgevingen, kantoren of instellingen gaan we al een tijdje mee. Al meer dan 30 jaar hebben we ervaring om de vertaling te maken van consumentenbehoeften naar praktische en werkende oplossingen op de vloer.

Samen met jou ontwikkelen en realiseren wij - op basis van inzicht in shopper barrières en drijvers - totaaloplossingen op het gebied van digital signage en digitale interactieve oplossingen. Vanzelfsprekend in lijn met en binnen de gestelde (formule)huisstijl en technische randvoorwaarden.

De experts van Virupa helpen je graag om de juiste keuzes te maken voor wat betreft applicatie, hardware als ook passende presentatiemeubels passend bij jouw situatie.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden met betrekking tot digitale informatiezuilen van Virupa? We helpen je graag verder! Bel naar +31 (0)543-494400, e-mail naar info@virupa.nl of vul het contactformulier in.

Digitale informatiezuil op maat

Bekijk brochure

Open deze brochure om meer te weten te komen over onze verschillende informatiezuilen.


Bekijk de brochure

Ons team medewerkers

Maak kennis met ons gehele team

Wij werken voor: