Naar inhoud

De toekomst, nú in de winkel. Let's connect.

Door: Chiel Pas
Cover Foto

Van kijkers kopers maken

Van kijkers kopers maken. Dat streven geldt al jaren voor retailers en (merk)fabrikanten. Met de verdergaande digitalisering heeft dit echter een nieuwe dimensie gekregen. Door de opkomst van webwinkels ontstond het fenomeen ‘showrooming’. Shoppers bezoeken de fysieke winkel om zich te oriënteren en te laten informeren, maar kopen vervolgens online. Tegenwoordig ervaren we steeds vaker het omgekeerde: shoppers doen het voorwerk online en komen vervolgens goed geïnformeerd in de winkel voor een aanvullend persoonlijk advies, om het product nog even te proberen en vervolgens de aankoop te doen. Als je wilt inspelen op deze veranderende shopper en shopper journey, is het zaak over de juiste digitale tools te beschikken.

De connected consumer

De smartphone - altijd binnen handbereik - faciliteert veelal de eerste oriëntatie op product of merk. Dit naast oude ‘media’ zoals de etalage of de folder. Maar voor de definitieve aankoopbeslissing zijn shoppers vaak op zoek naar een bevestiging van zijn of haar keuze. Niet voor niets investeren veel online partijen de laatste twee jaar ook in fysieke winkels. In die fysieke winkel is de shopper op zoek naar méér informatie, méér vergelijkingsmogelijkheden, méér advies. Belangrijk dan ook dat de winkelvloer geen weerspiegeling is van de webshop. Hier moet de shopper vinden wat hij online mist: beleving, vakkundig persoonlijk advies en de mogelijkheid om producten fysiek te ervaren. En dat lukt niet alleen maar met analoge hulpmiddelen. Wil je offline voordelen optimaal tonen en de moderne ‘connected consumers’ écht raken, dan zijn digitale winkeltools onontbeerlijk.

Virupa Connect

Bij Virupa zijn we niet bepaald over één nacht ijs gegaan om tot dit inzicht te komen. Als totaaloplosser op het gebied van in- en outdoor signing en winkelpresentatie zijn wij al een aantal jaren actief in het aanbieden van geïntegreerde winkeloplossingen. Analoog en digitaal dus. In die tijd hebben we geleerd hoe deze twee elkaar kunnen versterken om shopper gedrag nog effectiever te kunnen beïnvloeden. Ze moeten helpen om van kijkers kopers te maken, winkelbeleving aantoonbaar te vergroten, meer-verkopen te genereren en nee-verkopen tot het verleden te laten behoren.

Om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en onze expertise op digitaal gebied verder te bundelen en uit te bouwen, hebben we een apart label in de markt gezet: Virupa Connect. Verbinden, dat is waar het tenslotte om gaat. Digitale tools zijn tenslotte geen doel op zich, maar slechts een middel om een nog betere verbinding te maken met de shopper.

Van A Tot Z

Wij bedenken en implementeren al sinds 1992 analoge shopper oplossingen voor op de fysieke winkelvloer. Die expertise zetten we ook in bij het ontwikkelen van digitale oplossingen. En dat doen we ‘van A tot Z’. Dit betekent dat je als retailer of (merk)fabrikant in het gehele traject van ontwikkeling tot realisatie één aanspreekpunt hebt, één contactpersoon en eindverantwoordelijke die alle betrokken partijen aanstuurt en borgt dat zowel hardware, software als winkelpresentatie met elkaar communiceren. De inzichten vanuit de verschillende invalshoeken worden dan ook door ons gestroomlijnd.

Het startpunt is daarbij altijd het gewenste eindresultaat: van kijkers kopers maken. Hoe kunnen we met digitale tools shoppergedrag succesvol beïnvloeden en hoe leidt dat tot meer omzet per vierkante meter?

Het is een uitdaging iets neer te zetten dat tegemoet komt aan de verwachtingen van de shopper en ook nog eens door het winkelpersoneel omarmd wordt. En dan moeten de digitale winkeltools ook nog eens naadloos worden ingepast in de analoge winkelpresentatie, zodat de som van de twee meer is dan het geheel der delen. De coördinatie van kennis en kunde is het geheim van de digitale smid.

Digital Signage
Kiosk
Digital POS
Mht29707

Informeren en inspireren middels Digital Signage.

Om aandacht te krijgen moet je aandacht geven. De digital signage oplossingen van Virupa Connect helpen je daarbij. Door de shopper als vertrekpunt te nemen en op basis daarvan dynamisch digitale content te ontwikkelen, wordt het éénvoudig om relevante informatie en inspiratie te geven op het juiste moment. Zo krijg je aandacht.

Mh170529 P028

Vinden en samenstellen met een interactieve Kiosk

Hoe verover ik het hart van mijn klant? De digitale kioskoplossingen van Virupa Connect helpen om in te spelen op de belevingswereld van individuele consumenten. Vinden en zelf producten samenstellen wordt makkelijk en leuk. Aanverwante artikelen, diensten en handige weetjes als aanvullende service precies op het juiste moment. Hiermee creëer je binding én fans. Dat is goud waard. Nu en in de toekomst.

Mh170607 V097

Longtail shopping in de fysieke winkel met Digital POS.

Conversie en het voorkomen van nee-verkopen is het uiteindelijke doel. Kijkers moeten tenslotte kopers worden. De digitale point-of-sale oplossingen van Virupa Connect helpen je daarbij. Direct inzicht in de online- en winkelvoorraad, toegang tot de longtail en direct afrekenen. Handige up- en cross selling tools om de transactiewaarde verder te verhogen. Dit met meer winkelomzet als eindresultaat.

Cookie-instellingen

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor u te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Door op de ‘Accepteren’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Accepteren Weigeren