Naar inhoud
blog

Digital signage: de juiste informatie op het juiste moment.

Door: info@virupa.nl
Digital Signage: de juiste informatie op het juiste moment

Wellicht is het je al opgevallen dat steeds meer organisaties in hun vestigingen narrowcasting toepassen - het uitzenden van informatie op moderne, digitale beeldschermen -. Op de plek achter de toonbank waar voorheen geprinte borden hingen, worden nu actuele ‘boodschappen’ uitgezonden via beeldschermen.

Specifieke behoefte van klant.

Een gouden greep! ’s Ochtends kunnen de organisaties op de signage schermen vooral het ontbijt laten zien, tegen twaalven de lunch en na drie uur lekkere tussendoortjes. Op die manier kan de retailer met zijn content handig in spelen op de specifieke behoefte van de klanten in de vestiging op elk gewenst tijdstip. En de content? Die wordt op een eenvoudige manier – namelijk met één druk op de knop – van afstand aangestuurd.

Want het mooie aan een goed narrowcastingssysteem is dat alle schermen tegelijk via een online server te benaderen zijn. Wijzig je iets in de content, dan kan deze wijziging in één keer worden doorgevoerd op alle displays.

Als het om digital signing gaat, kun je tegenwoordig als bedrijf dus zelf op de regisseursstoel gaan zitten waardoor de signing relevanter wordt. Je laat immers op de juiste momenten, de juiste informatie zien waardoor deze direct de aandacht heeft van de shopper, die zich meteen gaat oriënteren.

Bewegwijzering Virupa Digital voetbalclub FC Utrecht
Mh170530 F019

Lyrisch over de kansen.

Dat ze bij diverse organisaties perfect laten zien hoe narrowcasting moet worden toegepast, blijft niet onopgemerkt. Ook binnen de (retail) klantenkring van Virupa is er steeds meer vraag naar de mogelijkheid van moment gestuurde informatie. Voor klanten als HUBO, FC Utrecht en Mainfreight hebben we al een op maat gemaakte narrowcasting-systeem geïnstalleerd en geïmplementeerd.

Hoewel iedereen lyrisch is over de mogelijkheden en kansen, zien we toch nog te vaak dat de retail de kansen van deze moderne digital signingsystemen laat liggen. In plaats daarvan maken ze nog steeds gebruik van grote consumentenschermen waarop slechts één boodschap – bijvoorbeeld de openingstijden, een maandmenu of een commercial – te zien is. Die boodschap moet in veel gevallen handmatig via een usb-stick worden geüpload. Dat kost tijd, mankracht en de content is alles behalve super-actueel.

Kosten en baten.

Wat houdt hen dan tegen om narrowcasting toe te passen op dezelfde manier als al deze organisaties doen? Angst dat digital signing meer geld kost, dan de systemen die nu in de winkels draaien? Jammer, want implementeer je een goedwerkend narrowcastingsysteem met een deskundige professional, dan levert het direct meer traffic, awareness en omzet op.

Iets anders is dat de meeste organisaties nog niet voorbereid zijn op de hoeveelheid content die aangeboden kan (en moet) worden. Was voorheen één menukaart, één slogan, één reclamefoto voldoende voor een heel seizoen, met digital signing kan er meerdere keren per dag nieuwe content worden aangeleverd en dat vraagt meer inspanning van een organisatie. Virupa Digital kan daarbij ondersteunen. We kunnen doorberekenen wat een voor jou op maat gemaakt narrowcastingsysteem gaat kosten, wat het oplevert en daarnaast kunnen we meehelpen met de content.

Winkelpresentatie interieurbouw bouwmarkt Hubo

​Virupa Digital.

Virupa Digital legt krachtige verbindingen tussen de fysieke winkel en digitale communicatie. We creëren voor jouw shoppers de ideale winkelbeleving en ontzorgen dat proces van A tot Z, want Virupa is de One-Shop-Stop. We adviseren, ontwerpen, ontwikkelen, bouwen en installeren complete digitale winkelpresentaties. Wist je bijvoorbeeld dat er software technieken bestaan die content laten zien die specifiek bedoeld zijn voor de shopper die op dat moment voor het beeldscherm staat? Waardoor je content nog persoonlijker en dus nog relevanter wordt. Daarover vertellen we graag later meer!

Ontvang professioneel advies over digital signage