Naar inhoud
blog

Digital signage: de juiste informatie op het juiste moment

Door: Chiel Pas
Digital Signage: de juiste informatie op het juiste moment

Wie de afgelopen tijd een ontbijtje of lunch heeft gehaald bij de grote gele ‘M’ heeft het misschien al gezien: de bekende fastfoodketen past in steeds meer vestigingen narrowcasting - het uitzenden van informatie op moderne, digitale beeldschermen - toe. Op de plek achter de toonbank waar voorheen geprinte borden hingen, worden nu actuele ‘boodschappen’ uitgezonden via beeldschermen.

Specifieke behoefte van klant

Een gouden greep! ’s Ochtends kan de fastfoodketen op de signage schermen vooral het ontbijt laten zien, tegen twaalven de lunch en na drie uur lekkere tussendoortjes. Op die manier kan de retailer met zijn content handig in spelen op de specifieke behoefte van de klanten in de vestiging op elk gewenst tijdstip. En de content? Die wordt op een eenvoudige manier – namelijk met één druk op de knop – van afstand aangestuurd.

Want het mooie aan een goed narrowcastingssysteem is dat alle schermen tegelijk via een online server te benaderen zijn. Wijzig je iets in de content, dan kan deze wijziging in één keer worden doorgevoerd op alle displays.

Als het om digital signing gaat, kun je tegenwoordig als bedrijf dus zelf op de regisseursstoel gaan zitten waardoor de signing relevanter wordt. Je laat immers op de juiste momenten, de juiste informatie zien waardoor deze direct de aandacht heeft van de shopper, die zich meteen gaat oriënteren.

Mh170530 F005
Lyrisch over de kansen van digital signage

Lyrisch over de kansen

Dat ze bij de grote gele ‘M’ perfect laten zien hoe narrowcasting moet worden toegepast, blijft niet onopgemerkt. Ook binnen de (retail) klantenkring van Virupa is er steeds meer vraag naar de mogelijkheid van moment gestuurde informatie. Voor klanten als HUBO, FC Utrecht en Monkeyfoods hebben we al een op maat gemaakte narrowcasting-systeem geïnstalleerd en geïmplementeerd.

Hoewel iedereen lyrisch is over de mogelijkheden en kansen, zien we toch nog te vaak dat de retail de kansen van deze moderne digital signingsystemen laat liggen. In plaats daarvan maken ze nog steeds gebruik van grote consumentenschermen waarop slechts één boodschap – bijvoorbeeld de openingstijden, een maandmenu of een commercial – te zien is. Die boodschap moet in veel gevallen handmatig via een usb-stick worden geüpload. Dat kost tijd, mankracht en de content is alles behalve super-actueel.

Kosten en baten

Wat houdt hen dan tegen om narrowcasting toe te passen op dezelfde manier als de bekende fastfoodketen doet? Angst dat digital signing meer geld kost, dan de systemen die nu in de winkels draaien? Jammer, want implementeer je een goedwerkend narrowcastingsysteem met een deskundige professional, dan levert het direct meer traffic, awareness en omzet op.

Iets anders is dat de meeste organisaties nog niet voorbereid zijn op de hoeveelheid content die aangeboden kan (en moet) worden. Was voorheen één menukaart, één slogan, één reclamefoto voldoende voor een heel seizoen, met digital signing kan er meerdere keren per dag nieuwe content worden aangeleverd en dat vraagt meer inspanning van een organisatie. Virupa Connect kan daarbij ondersteunen. We kunnen doorberekenen wat een voor jou op maat gemaakt narrowcastingsysteem gaat kosten, wat het oplevert en daarnaast kunnen we meehelpen met de content.

Kosten en baten van digitale signage

​Virupa Connect

Virupa Connect legt krachtige verbindingen tussen de fysieke winkel en digitale communicatie. We creëren voor jouw shoppers de ideale winkelbeleving en ontzorgen dat proces van A tot Z, want Virupa is de One-Shop-Stop. We adviseren, ontwerpen, ontwikkelen, bouwen en installeren complete digitale winkelpresentaties. Wist je bijvoorbeeld dat er software technieken bestaan die content laten zien die specifiek bedoeld zijn voor de shopper die op dat moment voor het beeldscherm staat? Waardoor je content nog persoonlijker en dus nog relevanter wordt. Daarover vertellen we graag later meer!

Ontvang professioneel advies over digital signage

Cookie-instellingen

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor u te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Door op de ‘Accepteren’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Accepteren Weigeren