Naar inhoud
nieuws

Inspiratiewinkel Jan Linders. Virupa realiseert nieuwe inspiratie winkel Jan Linders Supermarkten Sittard

Door: Jan Nales
Gevelletters_Welkom_Jan_Linders_supermarkten_Sittard_2

Aangescherpte winkelformule Jan Linders.

SITTARD – Jan Linders heeft vorige week woensdag een pilotwinkel geopend aan de Industriestraat in Sittard. De regionale supermarktketen wil in deze supermarkt naar eigen zeggen op iedere afdeling een podium bieden aan de smaak van het zuiden. Als partner van Jan Linders heeft Virupa Retailsign de gehele binnen- en buitensigning verzorgd. Ondanks de extreem korte ombouwtijd en productietijd zijn we er wederom in geslaagd om in nauwe samenwerking met het Jan Linders team een prachtig resultaat op te leveren waarop we enorm trots zijn.

Herkenning middels buitenreclame.

Op een impactvolle en zelfverzekerde manier is de buitensigning van de nieuwe Jan Linders winkel in Sittard ontwikkeld en geïmplementeerd. Mega-bekers met de trotse titel 'Jan Linders - de beste in Vers' in de glazen koepel, grote en kleinere lichtreclames en een groot welkomsbord om shoppers zich welkom en thuis te laten voelen. Zowel ontwikkeling, productie als montage & installatie is verzorgd door het Virupa team.

Inspiratiewinkel.

Voor aanvang was het doel om shoppers zich gelijk thuis te laten voelen in de vestiging en vanaf de binnenkomst tot en met het afrekenen shoppers te inspireren. Het thuisgevoel wordt gecreëerd met verschillende kleuren en materialen, bijvoorbeeld met tegels die verwijzen naar leem en mergel uit de grotten van Maastricht. De houten meubels symboliseren het bronsgroen eiken van de Limburgse bossen en de blauwe kleur refereert aan de keukens van de Zuid-Limburgse vakwerkhuizen. Een duidelijke, sfeervolle en heldere navigatie helpt shoppers snel en makkelijk de juiste categorie te vinden.

In het midden van de vestiging is ruimte gemaakt voor de 'Keuken' van Jan Linders. Hier worden dagverse producten, maaltijden en broodjes aangeboden. Een nieuw onderdeel is het kies kook klaar-principe. Klanten stellen uit zestig ingrediënten een maaltijd samen, die ze vervolgens alleen hoeven op te warmen, af te bakken of te mixen.

Smaak van het Zuiden.

Op iedere afdeling komt de smaak van het zuiden terug in producten uit eigen streek of volgens streekrecept. Zo is er een kraam met alleen groente en fruit uit de regio en wordt op de vleesafdeling vlees verkocht van runderen die grazen in Limburgse en Brabantse natuurgebieden. De diverse productpresentaties zijn voorzien van shopperinformatie en educatie elementen om de kwaliteitsbeleving verder te vergroten en shoppers te bevestigen in hun keuze. In Sittard introduceert Jan Linders eveneens zijn eigen lijn koffiebonen, gebrand in het Limburgse Ittervoort, met melanges als Zinderende zuiden en Liefde voor Limburg. “Hier proef je letterlijk wat het Bourgondische zuiden is”, vat algemeen directeur Leo Linders samen. “Dit is onze belofte voor de toekomst.”

Kennismaken met Virupa Retailsign?