Naar inhoud
blog

Newton digitale prijskaartjes Wat is het en welke voordelen biedt het?

Door: Jan Nales
Digitale prijskaartjes

Dynamic pricing en in het bijzonder digitale prijskaartjes zijn voor veel grote Europese winkelketens al de gewoonste zaak van de wereld. Media Markt is lang één van de voorlopers geweest op de Nederlandse retailmarkt, maar ondertussen zie je steeds meer retailers die werken met digitale prijskaartjes in hun winkels. Dit vooral om op een flexibele manier productprijzen in winkels up-to-date te houden en in te spelen op de laatste prijsontwikkelingen in de markt. Omdat deze manier van instore prijscommunicatie - zeker ook voor wat betreft investeringen - steeds toegankelijker wordt voor kleinere retailers, zien we het aantal retailers dat hierop inzet de afgelopen jaren flink toenemen in de Benelux.

Wat zijn de voordelen van digitale prijskaartjes?

Dynamic pricing wordt door velen gezien als hét concurrentiemiddel van de toekomst. Vooral omdat deze techniek het mogelijk maakt om snel en eenvoudig vanaf één locatie voor een complete winkel – of voor meerdere winkels tegelijk - flexibel en snel consumentenprijzen te kunnen aanpassen.

Digitale prijskaartjes Newton

Soms om in te spelen op directe (off- én online) concurrenten, soms om in te spelen op momenten op een dag, maar ook vaak om snel de prijzen te kunnen aanpassen van die producten waarvan de verkoop- en inkoopprijzen frequent wijzigen.

Het werken met digitale prijskaartjes bespaart tijd en kosten, zeker in winkels waar veel artikelen staan en vaak prijzen worden veranderd. Traditioneel worden prijswijzigingen 'handmatig' doorgevoerd wat veel tijd van winkelmedewerkers kost, foutgevoelig is en nooit helemaal synchroon verloopt in de winkel of tussen verschillende winkels. De digitale prijskaartjes maken het mogelijk om dat nu elektronisch, met één druk op de knop te realiseren. Dat scheelt tijd én uiteraard arbeids- en 'productie' kosten.

Een ander voordeel van digitale prijskaartjes is dat je als retailer snel kunt inspelen op veranderingen in de markt. Digitale prijskaartjes maken het je mogelijk om 'last minute' prijspromoties te doen, in te spelen op een prachtige zomerdag, de verschillende types shoppers gedurende de dag, actualiteiten of product beschikbaarheid. Kortom: eenvoudig en snel aanpassen van prijzen vanuit één centrale database om daarmee een extra actuele communicatie trigger te creëren voor shoppers.

Grafische aspecten van Newton digitale prijskaartjes

Bij de implementatie van de Newton digitale prijskaartjes bij onze klanten werken we nauw samen met SoluM - wereldleider op het gebied van digitale prijskaartjes. Met meer dan 60 miljoen digitale prijskaartjes in meer dan 5000 winkels wereldwijd een ervaren en betrouwbare partner. SoluM produceert hardware en basissoftware waarbij dankzij API’s diverse extra functionaliteiten kunnen worden toegevoegd.

De Newton digitale prijskaartjes oplossingen van SoluM zijn ontwikkeld op basis van de nieuwste full graphic E-inkt technologie (bekend van de electronische readers) en zijn beschikbaar in verschillende kleuren. Dit maakt het eenvoudig om naast prijsinformatie ook te werken met andere gekleurde en flexibele grafische elementen om de prijslabels nog meer te laten opvallen en naast prijs ook andere informatie te communiceren aan shoppers.

digitale prijskaartjes


Digitale prijskaartjes zijn in allerlei formaten en uitvoeringen verkrijgbaar. Van 1.6 inch tot 13.3 inch en in diverse vormen en uitvoeringen. Voorzien van een LED element om via het label te kunnen communiceren, voorzien van knopjes om additionele informatie op te vragen of een verkoopmedewerker te activeren.


Ook zijn er zogenaamde 'smart item labels' beschikbaar om bijvoorbeeld te bevestigen aan producten als schoenen of tassen. Maximale flexibiliteit dus. Perfect toepasbaar in retail, maar zeker ook met mogelijkheden voor andere markten als apothekers, musea, magazijnen en andere opslaglokaties en scholen.

Dynamic pricing - digitale prijskaartjes


Virupa helpt!

Onze ervaring is dat retailers digitale prijskaartjes vaak wel kennen, maar toch vaak denken dat het duur en ingewikkeld is. Dit is echter een misvatting. Graag overtuigen we je dat, met de laatste ontwikkelingen in dynamic pricing, dit voor praktisch iedere winkel toegankelijk en interessant kan zijn. Graag laten we je dat zien en praten we je hierover bij!

We kunnen je dan ook - naast digitale prijskaartjes- laten kennismaken met een breed scala aan analoge en digitale in- en outdoor sign-oplossingen en winkelpresentaties die we voor en met onze klanten ontwikkeld hebben. Graag inspireren we je met de ongekende mogelijkheden die retailsign, displays, digital en wayfinding je bieden om consumentengedrag effectief te beïnvloeden.

Ben je geïnteresseerd in Newton digitale prijskaartjes of heb je vragen omtrent één van onze andere diensten of productoplossingen, neem dan contact op via het contactformulier. Natuurlijk kun je ook altijd bellen en ben je van harte welkom voor een kop koffie.

Hieronder een informatievideo over de digitale Newton prijslabels van Virupa:

Eenvoudig artikelen via je mobiel of scanner koppelen aan digitale prijskaartjes, hoe werkt het in de praktijk.

Cookie-instellingen

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor u te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Door op de ‘Accepteren’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Accepteren Weigeren