Puntjes op de 'i' middels professionele bewegwijzering.
Nadat medio oktober 2016 reeds de totaal vernieuwde hospitality ruimten binnen Stadion de Galgenwaard feestelijk geopend zijn door algemeen Directeur Wilco van Schaik, zijn met de ingebruikname van de nieuwe analoge en digitale bewegwijzering in het stadion afgelopen weekend de laatste puntjes op de 'i' gezet van dit ambitieuze project. Virupa tekende voor de ontwikkeling van het gecombineerde digitale en analoge wayfinding plan, het ontwerp van de wayfinding huisstijl evenals de productie en installatie van het geheel.
Voor, tijdens en na de klassieker FC Utrecht - Ajax konden de gasten de nieuwe ruimten en wayfinding ervaren. Martijn Standaart, Commercial Director van FC Utrecht is ontzettend blij met de nieuwe ruimten en faciliteiten “Dit zijn echt geweldige ruimten geworden met een inrichting die op beide verdiepingen een chique, maar informele sfeer oproept. Zowel op wedstrijddagen als doordeweeks is het een prachtige plek om onze gasten te ontvangen en business te versterken in Midden Nederland.”
Inventarisatie en knelpunten analyse.
Virupa Wayfinding werd benaderd om een grondige inventarisatie te maken van de huidige situatie en de nodige knelpunten op wayfinding gebied. Dit met als doel om mensen zich meteen welkom te laten voelen in de Galgenwaard, de diverse verkeersstromen snel, intuïtief en efficiënt naar de gewenste locatie te gidsen en het stadion ook op het gebied van wayfinding weer helemaal van deze tijd te laten zijn.
Verkeersstromen in de Galgenwaard.
Vijf verschillende verkeersstromen werden onderscheiden: de Skybox houders, Business Seat houders, Hospitality bezoekers, (tijdelijke) medewerkers en sporters & Staf. Voor ieder van deze groepen werd een wayfinding plan ontwikkeld die vervolgens in detail werd ingetekend in de plattegronden van het stadion. Per touchpoint werd vervolgens bepaald of een analoge danwel digitale wayfinding solution best passend was. Hiertoe werden ook de digital experts van Virupa Digital ingeschakeld.
Plan van aanpak en product solutions.
Na presentatie van het totale geïntegreerde wayfinding plan met alle detailoplossing op de verschillende touchpoints in het stadion werd één en ander uitgewerkt in een gedetailleerd Plan van Aanpak en product solutions lijst met alle specificaties zoals materialen, bekabeling, type screens, mediaplayers ed. Reeds bij binnenkomst is het de diverse verkeersstromen meteen duidelijk welke route te volgen naar de gewenste locaties in het stadion.
Virupa Narrow Casting Portal.
Op elk van de vijf verdiepingen worden bezoekers middels meerdere portrait geplaatste schermen op de key touchpoints geïnformeerd over waar ze zich bevinden en waar ze welke ruimtes kunnen vinden. Op de vierde en vijfde verdieping zijn alle 32 skyboxen middels PoE voorzien van digitale 10-inch schermpjes met dynamische aanduiding van de eigenaren van de skybox, de mogelijkheid om gasten van die dag te verwelkomen danwel ander nieuws of aankondigingen per skybox te voorzien.Alle individuele schermen kunnen centraal en op afstand worden aangestuurd middels de Virupa Narrow Casting portal. Een uitgebreid CMS systeem dat éénvoudig te bedienen is en een grote variëteit aan mogelijkheden biedt voor FC Utrecht. Gecombineerd met analoge bebording maakt dit de nieuwe wayfinding in het stadion compleet. Van aanduiding van de verschillende hospitality ruimtes, de services, garderobe(s), toiletten en de vak- en stoelnummers van de diverse business seats.
Teamgeest.
Virupa is trots een bijdrage te hebben mogen leveren aan de totaalbeleving in stadion de Galgenwaard. In nauwe samenwerking met het team van FC Utrecht is tot de laatste ochtend voor de wedstrijd gewerkt om alles er tiptop uit te laten zien en vlekkeloos te laten functioneren. Een sterk team met de gezamenlijke ambitie om FC Utrecht ook op business en hospitality gebied te positioneren tussen de top BVO's in Nederland.