Naar inhoud
nieuws

Ombouw EP Electronics. Virupa ontwikkelt nieuwe in- en outstore signing voor EP Electronics

Door: Jan Nales
Gevelreclame_doosletters_EPElectronics

Uitrol nieuwe winkelformule.

Na in korte tijd de EP:Maxwell filialen in Echt en Horst in een nieuwe jasje gestoken te hebben, heeft EP op zaterdag 2 juli jl alweer de derde nieuwe winkel in de rij heropend: EP:Maxwell Deurne. Een drietal volledig verbouwde en vernieuwde winkels. De huisstijlkleur blauw van Maxwell is ingewisseld door groen en in de totale uitstraling heeft de gehele winkel weer een frisse, moderne en overzichtelijke uitstraling gekregen die past bij de nieuwe koers die EP wil varen. De nieuwe winkels zijn neergezet als belevingswinkels met de nadruk op het ontzorgen van de shoppers. Virupa Retailsign heeft voor EP het nieuwe signingconcept ontwikkeld en de productie en implementatie hiervan bij deze eerste drie winkels verzorgd.

Nieuw Signing concept EP:Maxwell.

Electronic Partner heeft recent de 16 winkels van elektronicaketen Maxwell overgenomen. De Virupa Ontwerp Studio werd gebriefd om met de diverse bouwstenen die er lagen en de wensen van EP een totaalconcept te ontwikkelen voor zowel de buiten- als binnensigning van deze nieuwe EP winkels. Het resultaat: een eigentijdse signing waarbij groen de hoofdkleur is, de winkel aan de buitenkant een frisse, moderne en impactvolle uitstraling heeft en de shopper al meteen kan zien wat de nieuwe EP:Maxwell te bieden heeft. Door gebruik te maken van eigentijdse iconen worden de diverse services van EP reeds op de raampartij buiten voor het voetlicht gebracht en met elkaar verbonden middels de zogenaamde EP life-line. De 'groene draad' die alle services met elkaar verbindt, gevisualiseerd middels een opvallende groene LED lijn op de raampartij, maar ook middels de groene koof die van buiten het pand richting de kassa/service balie doorloopt. Een mooi, opvallend concept dat iedere keer weer op winkelniveau aangepast wordt aan de lokale situatie.

Ontzorgen van de shopper.

Het filiaal in Deurne is ondertussen het derde filiaal dat volledig is omgebouwd naar het nieuwe EP:Shopconcept: een belevingswinkel waar de shopper een deskundig advies krijgt en waarbij de service het verschil maakt. Naast analoge navigatie in de winkel, kan de shopper ook middels digitale schermen browsen naar de producten/oplossingen waarnaar hij of zij op zoek is en hierover meer informatie vinden. De shopper kan een vooruitstrevend assortiment aan consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten van kwaliteitsmerken vinden en vindt daarnaast in de nieuwe EP:Maxwell winkels ook productgroepen als 3D-printers, smartwatches en activity trackers. In de EP:Maxwell winkel is het leveren van meerwaarde dan ook één van de uitgangspunten. Zo kunnen aankopen worden thuisbezorgd, geïnstalleerd en gemonteerd en worden extra services geleverd zodat de consument zorgeloos van zijn aankoop kan genieten.

Twan van de Manakker, filiaalmanager van EP:Maxwell Deurne: “We nemen de tijd voor de klant en stemmen het advies af op de wensen. We willen dat iedere klant met een tevreden gevoel de winkel verlaat. Onze persoonlijke service maakt het verschil. Wij nodigen dan ook iedereen uit om onze prachtige winkel te komen bewonderen.”

Over Electronic Partner Nederland.

ElectronicPartner Nederland B.V. ElectronicPartner Nederland B.V. is een toonaangevende en innovatieve organisatie op het gebied van consumenten- en huishoudelektronica en heeft 475 aangesloten winkels. Deze zijn onderverdeeld in 4 verschillende formules; EP:, Elektro Specialist, ServicePartner en Perfekt. ElectronicPartner is erop gericht zelfstandige ondernemers te adviseren en te ondersteunen op onder andere het gebied van assortiment, condities en marges, financiën, distributie, (online) marketing, opleiding, automatisering, personeel en marktonderzoek. Zo kunnen ondernemers het beste uit hun eigen winkel(s) halen en ieder jaar een beter netto rendement neerzetten.

Foto's EP:Maxwell Horst

Kennismaken met Virupa Retailsign?